Asistență și despăgubiri

Conform dispozițiilor reglementării europene 261/2004 (Parlamentul European / Consiliul Uniunii Europene)
Drepturile descrise în acest document se aplică în împrejurările de mai jos.
  • Transportatorul dumneavoastră efectiv este:
    - Air France sau KLM sau
    - CityJet sau HOP! Air France (care operează compania Air France) sau
    - Delta Air Lines sau Kenya Airways (la plecarea dintr-un aeroport din Uniunea Europeană);
  • Aveți o rezervare confirmată pentru zbor;
  • Înregistrarea este efectuată și sunteți prezent înainte de Ora Limită de Înregistrare sau, dacă nu a fost prevăzută nicio Oră Limită de Înregistrare, cu 45 de minute înainte de ora de plecare programată a zborului;
  • Călătoriți cu un bilet accesibil publicului, cu un bilet emis în cadrul programului de fidelitate;
  • Plecați de pe un aeroport al Uniunii Europene (UE).
Atenție: dacă plecați de pe un aeroport situat într-o țară terță (non UE), nu se aplică drepturile descrise în acest document în cazul în care călătoriți cu un zbor al unei companii din Uniunea Europeană având destinația pe un aeroport din Uniunea Europeană și dacă niciuna din reglementările locale nu are aplicabilitate în această țară terță.

1. Anulare

1.1 Asistență în caz de anulare

Dacă zborul dumneavoastră este anulat, puteți alege între:
  • continuarea călătoriei până la destinația finală imediat ce acest lucru este posibil în condiții de transport comparabile, așa cum acestea sunt indicate de către transportator, sau la o dată ulterioară care vă convine sub rezerva locurilor disponibile; sau
  • să obțineți rambursarea segmentului/segmentelor nerealizate sau a segmentului/segmentelor deja realizate dacă vă hotărâți să nu mai continuați călătoria și să reveniți la punctul de plecare așa cum acesta este indicat pe bilet.
În plus, primiți gratuit:
  • o masă sau o gustare și/sau o băutură în funcție de timpul de așteptare,
  • o cazare (transfer inclus), dacă este necesară o perioadă de așteptare,
  • o cartelă telefonică preplătiă (sau rambursarea, la cerere, a două apeluri (limitate la 5 minute fiecare) sau 2 transmisiuni fax sau 2 e-mailuri).

1.2 Despăgubiri în caz de anulare

În cazul anulării zborului dumneavoastră, aveți dreptul la o despăgubire cu excepția situațiilor următoare:
  • dacă anularea a fost hotărâtă în urma unor împrejurări extraordinare care nu puteau fi evitate ca de exemplu: condiții meteorologice neprielnice, instabilitate politică, grevă, probleme de securitate a zborului la sol și/sau în aer;
  • dacă ați fost informat cu privire la anulare cu cel puțin 2 săptămâni înainte de ora de plecare programată;
  • dacă ați fost informat cu privire la anulare între 2 săptămâni și 7 zile înainte de plecarea programată și dacă vi s-a propus o rerutare care să vă permită plecarea cu maxim 2 ore înainte de ora de plecare prevăzută și cu sosirea la destinația finală la mai puțin de 4 ore după ora de sosire prevăzută;
  • dacă ați fost informat cu privire la anulare cu cel puțin 7 zile înainte de plecarea programată și dacă vi s-a propus o rerutare care să vă permită plecarea cu maxim 1 oră înainte de ora de plecare prevăzută și sosirea la destinația finală la mai puțin de 2 ore după ora de sosire prevăzută.
Despăgubirea vi se va acorda prin cec sau virament bancar, sau, cu acordul dumneavoastră, sub forma unui bon de compensare. Aceasta nu va fi oferită la aeroport ci va trebui să o solicitați la serviciul post-vânzare (consultați paragraful 5).

Valoarea bonului de compensare (nerambursabil)
- A - Zboruri până la 1.500 km: 350 EUR*
- B - Zboruri de peste 1.500 km în interiorul UE și toate celelalte zboruri între 1.500 km și 3.500 km: 500 EUR*
- C - Zboruri non-UE de peste 3.500 km: 800 EUR*

Valoarea despăgubirii
- A - Zboruri de până la 1.500 km: 250 EUR*
- B - Zboruri de peste 1.500 km în interiorul UE și toate celelalte zboruri între 1.500 km și 3.500 km: 400 EUR*
- C - Zboruri non-UE de peste 3.500 km: 600 EUR*

* Bonul de compensare / despăgubirea poate fi redusă cu 50 % dacă ora de sosire a zborului de substituție nu depășește orarul inițial cu mai mult de 2 ore (zboruri de tip A), 3 ore (zboruri de tip B) sau 4 ore (zboruri de tip C).

2. Întârzierea

2.1 Asistență în caz de întârziere

În cazul unei întârzieri de peste 2 ore față de ora de plecare programată inițial, veți primi gratuit:
  • o masă sau o gustare și/sau o băutură în funcție de timpul de așteptare,
  • o cazare (transfer inclus), dacă este necesară o perioadă de așteptare,
  • o cartelă telefonică preplătită (sau rambursarea, la cerere, a două apeluri (limitate la 5 minute fiecare) sau 2 transmisiuni fax sau 2 e-mailuri),
  • cu excepția cazului în care această asistență ar provoca o întârziere și mai mare.
Dacă zborul are o întârziere de cel puțin 5 ore și nu mai doriți să vă continuați călătoria, puteți obține rambursarea segmentului/segmentelor neefectuate și a segmentului/segmentelor deja efectuate și de a fi transportat de compania noastră, după caz, până la punctul de plecare indicat pe bilet.

2.2 Despăgubiri în caz de întârziere

În cazul unei întârzieri de cel puțin 3 ore la sosire, veți primi o despăgubire prin cec sau virament bancar, sau, cu acordul dumneavoastră, sub forma unui bon de compensare, cu excepția cazului în care această întârziere este cauzată de circumstanțe extraordinare care nu au putut fi anticipate de către transportator și dacă acesta a luat toate măsurile care să permită evitarea întârzierii.

Despăgubirea nu va fi oferită la aeroport ci va trebui să o solicitați la serviciul post-vânzare (consultați paragraful 5).

Valoarea bonului de compensare (nerambursabil)
- A - Zboruri până la 1.500 km: 350 EUR*
- B - Zboruri de peste 1.500 km în interiorul UE și toate celelalte zboruri între 1.500 km și 3.500 km: 500 EUR*
- C - Zboruri non UE de peste 3.500 km, cu o întârziere mai mare de 4 ore: 800 EUR*

Valoarea despăgubirii.
- A - Zboruri până la 1.500 km: 250 EUR*
- B - Zboruri de peste 1.500 km în interiorul UE și toate celelalte zboruri între 1.500 km și 3.500 km: 400 EUR*
- C - Zboruri non UE de peste 3.500 km, cu o întârziere mai mare de 4 ore: 600 EUR*

* Bonul de compensare / despăgubirea poate fi redusă cu 50 % pentru zborurile de peste 3.500 km dacă ora efectuvă de sosire a zborului întârziat este cuprinsă între 3 ore și 4 ore după ora sosirii prevăzută inițial.

3. Refuzul la îmbarcare

Dacă AIR FRANCE/KLM prevede că va refuza îmbarcarea pe un zbor, se va face apel la voluntariatul pasagerilor dispuși să-și schimbe locurile confirmate în schimbul unei compensații contractuale sub forma unui bon de compensare. De asemenea, AIR FRANCE/KLM va oferi o asistență corespunzătoare acestor pasageri (cf. paragraful 3.1 de mai jos).
Dacă numărul voluntarilor pentru debarcare este insuficient și vi se refuză îmbarcarea împotriva voinței dumneavoastră, vi se vor acorda asistență și despăgubiri, cu condiția de a fi respectat regulile de prezentare la îmbarcare descrise mai sus.
Nu beneficiați de asistență și despăgubiri dacă refuzul la îmbarcare este legat de motive sanitare, de siguranță sau din cauza documentelor de călătorie inadecvate.

3.1 Asistența în caz de refuz la îmbarcare

Dacă vi se refuză îmbarcarea, puteți alege între:
  • continuarea călătoriei până la destinația finală imediat ce acest lucru este posibil în condiții de transport comparabile, așa cum sunt indicate de către transportator, sau la o dată ulterioară care vă convine, în limita locurilor disponibile; sau
  • să obțineți rambursarea segmentului/segmentelor nerealizate sau a segmentului/segmentelor deja realizate dacă vă hotărâți să nu mai continuați călătoria și să reveniți la punctul de plecare așa cum este indicat pe bilet.
În plus, primiți gratuit:
  • o masă sau o gustare și/sau o băutură în funcție de timpul de așteptare,
  • o cazare (transfer inclus), dacă este necesară o perioadă de așteptare,
  • o cartelă telefonică preplătită (sau rambursarea, la cerere, a două apeluri (limitate la 5 minute fiecare) sau 2 transmisiuni fax sau 2 e-mailuri),

3.2 Despăgubiri în caz de refuz la îmbarcare

Dacă vi se refuză îmbarcarea, veți primi o despăgubire prin cec sau virament, sau, cu acordul dumneavoastră, sub formă de bon de compensare, cu excepția cazului în care refuzul dumneavoastră la îmbarcare este legat de motive sanitare, de siguranță sau din cauza documentelor de călătorie inadecvate.

Valoarea bonului de compensare (nerambursabil)
- A - Zboruri până la 1.500 km 350 EUR*
- B - Zboruri de peste 1.500 km în interiorul UE și toate celelalte zboruri între 1.500 km și 3.500 km: 500 EUR*
- C - Zboruri non-UE de peste 3.500 km 800 EUR*

Valoarea despăgubirii
- A - Zboruri până la 1.500 km: 250 EUR*
- B - Zboruri de peste 1.500 km în interiorul UE și toate celelalte zboruri între 1.500 km și 3.500 km: 400 EUR*
- C - Zboruri non-UE de peste 3.500 km: 600 EUR*

* Bonul de compensare / despăgubirea poate fi redusă cu 50 % dacă ora de sosire a zborului de substituție nu depășește orarul inițial cu mai mult de 2 ore (zboruri de tip A), 3 ore (zboruri de tip B) sau 4 ore (zboruri de tip C).

4. Declasare

Dacă sunteți plasat, împotriva voinței dumneavoastră, într-o clasă inferioară de transport decât cea indicată pe biletul dumneavoastră, puteți solicita o rambursare de:
  • 30 % pentru orice zbor de 1.500 km sau mai puțin, sau
  • 50 % pentru orice zbor de peste 1.500 km în interiorul UE și orice alt zbor între 1.500 km și 3.500 km sau
  • 75 % din prețul biletului pentru orice zbor non-UE de peste 3.500 km.
În plus, AIR FRANCE/KLM vă va oferi o compensare comercială nerambursabilă, în funcție de diferențialul clasei de transport.

5. Solicitări de rambursare,
de despăgubire și solicitări diverse

Așa cum este indicat în prezenta broșură, dacă
  • zborul dumneavoastră este anulat sau
  • are o întârziere de cel puțin 5 ore, sau
  • v-a fost refuzată îmbarcarea împotriva voinței dumneavoastră
și nu doriți să vă continuați călătoria, puteți obține rambursarea segmentului/segmentelor nerealizate și a segmentului/segmentelor deja realizate la cel mai apropiat serviciu post-vânzare ale cărui date de contact sunt indicate la www.airfrance.com sau www.klm.com.

Dacă doriți să păstrați legătura cu AIR FRANCE/KLM cu privire la o solicitare de rambursare, o reclamație legată de o despăgubire sau pentru orice altă solicitare, vă rugăm să contactați cel mai apropiat serviciu post-vânzare AIR FRANCE/KLM, de preferință prin e-mail. Datele de contact sunt indicate la www.airfrance.com sau www.klm.com.

6. Organisme administrative competente

Fiecare stat membru al Uniunii Europene a desemnat un organism însărcinat cu aplicarea regulilor de asistență și despăgubire adoptate pentru abaterile menționate în această broșură. Informațiile cu privire la aceste entități sunt disponibile la următoarea adresă de internet:
http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc
/2004_261 _national_enforcement_bodies.pdf


Cu toate acestea, vă recomandăm să contactați, în primul rând, serviciul post-vânzare al companiei care a asigurat efectiv zborul în legătură cu abaterea produsă (datele de contact sunt disponibile pe site-ul de internet al acestei companii).

Versiunea 1
Valid începând cu 15 octobrie 2013

retur la inceputul paginii